1dstories

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Prolog till "Stole My Heart"

Av 1D stories - 7 juni 2013 19:14

Sarah´s Perspektive


RIIIIING

Äntligen så var sklodagn slut för dag. Jag och Eleanor (Min Bästa Vän) skulle ta en lite shoppingtur i stan idag. Jag och Eleanor försökte smita ut ur klassrummet för att inte bli sedda av det (coola gänget). Egentligen så var dom coola för att dom hade dom snyggaste kläderna, dyraste sakerna och sådant. Men dom var ändå inte rika.

Jag hade inte sakt det till någon förutom Eleanor att jag egentligen var rik. Min mamma var chef för ett design företag. Och pappa, ja, han bodde kvar i Holmes Chapel i Cheshire.

Mina föräldrar skilde sig när jag var fyra år. Mamma flyttade hit till LOndon och pappa bodde kvar där jag egentligen föddes. Jag brukade innan komma hit till mamma på helgerna eller lov för att få träffa henne. Men för cirka tre år sedan så flyttade jag hit, för min mamma ville att jag skulle det. Och jag vill det stjälv förståss . Och jag hade sakt det till Eleanor att Harry i One Direction hade varit min pojkvän.  Men hon sa bara att jag nu killade honom för att han nu var känd. Men det var det inte. Jag älskade honom värkligen. Hon sa också att han inte nog kommer ihåg mig. Någon gång när hon hade sagt detta blev jag värkligen ledsen. Jag hade en gång stjält ut henne. Men som tur förlät hon mig.


Jag hadde bara varit hoss min pappa sju gånger efter jag flyttade till London. Som jag stjälv tyckte var synd var att jag inte stött på Harry när jag var där. Han var säkert någon annan stans. För när jag hade fått en ny mobil så hade jag även fått et nytt nummer. Så då hittade jag alldrig Harrys nummer igen. Men jag visste att han nu bodde här i London också. Så vi kanske stöter på varandra, någon gång. Det kan man iallafall hoppas på. Om han äns mins mig längre. Han är ju världskänd och jag, är inte äns känd på min skola. Vissa vet inte ens om att jag existerar. Men dom flästa vet det för jag och Eleanor blir retade och mobbade. Men jag och pappa hade också varit på semester tillsammans en gång i Grekland. Och han hade kommit hit och hälsat på ibland. Men aja. Tillbaka till nutiden igen.


Jag och Eleanor försökte alltid att akta oss från dom. Dom retade oss för hur vi såg ut vad vi hade på oss. Dom retade oss för allting. Innan jag kom till denna skolan var Eleanor redan retad. Och dom gör det alltid med alla nya också. Och jag var en av dom. Det var därför jag blev vän med Eleanor. På något sätt så var det faktist bra.

Vi blev bästa vänner.

Men som otur skulle jag stjälvklart backa in i en utav killarna i det så kallade "Gänget".


-What are you doing? sa han argt. Han höjde sin arm och skulle precis slå till mig, när Eleanor drog undan mig.

-Thangs.

-No preblem, but we'll go to town now? sa hon när vi kommit ut ur skolan.

-Yee, I think so, but I will go home first. I'll just change clothes. sa jag.

_________________________________________________________________________________


Så nu har vi prologen till "Stole My Heart". Jag hoppas att ni gillar den. Första kapitlet kommer snart.


Kram Lilla mig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D stories - 28 juni 2013 20:45

Jag hade skärt min handlet tre tillfällen innan också. På både vänster och hägra handled. (Glömde skriva det innan). Jag hade sen innan kanske 15, 16 eller 17 sår, sträck på varje handled. Men denna gången blev det blev bara 7 sträck innan jag känd...

Av 1D stories - 26 juni 2013 00:34


Ååååååååååååå, jag bara längtar så in i ............ tills 1D Movie´n kommer utt, ja, man kanske inte ska svära nu men. Längtar inte ni tills filmen "This Is Us" kommer ut. Jag ska iallafall gå på bio på den. Eller rättare sakt man nästa måste. ...

Av 1D stories - 24 juni 2013 03:15

Vi gick in och tog av oss våra skor. -We are home, ropade Louis när vi kom in. Vi gick in i ett rum som antagligen var TV rummet för det var en stor TV och en soffa med fotöljer till. Fast det satt även ihop med köket och hallen. Om man kollade r...

Av 1D stories - 19 juni 2013 23:15

Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå så vi gick till en park jag visste skulle finnas cirka en kvart bort. När vi kom dit skulle vi ha otur som vanligt. Det "Coola Gänget" var där. Eller bara tjejerna från "Coola Gänget" var där. Dom stod och p...

Av 1D stories - 18 juni 2013 17:15


Efter cirka fem minuter så börjar hon skrika. -Aaaaaaaaaaa, -What is it? sa jag lite oroligt. Och skyndade mig fram till datorn. -Look what Harry Styles has write, sa hon upphätsat. -What? sa jag lite ledsent. Hade han skaffat en ny flickvän ...

Presentation


Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en da

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Stole My Heart

Stole My Heart

Vad "Stole My Heart" kommer handla om.

 

Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry, Harry Styles från One Direction. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en dag förändras allt!


Ovido - Quiz & Flashcards