1dstories

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Stole My Heart, kapitel 1

Av 1D stories - 7 juni 2013 21:16

         

Ni kan nu sätta på musiken!


Sarah´s perspektive


-I hate you, and I will never see you again. sa jag och sprang snabbt där ifrån, gråtandes. Han hade varit otrogen mot mig. Det borde fy f*n vara förbjudet. Jag trode han älskade mig.

Han hade varit det bästa som någonsin hänt mig.

Men nu var han bara en person jag önskat att jag alldrig hade träffat.

Jag sprang igenom parken och ut på gatorna igen. Tills jag kom fram till mitt hus. Jag gick upp ppfarten och fram till dörren.

Jag öppnade dörren och sparkade av mig mina skor och kastade jackan på golvet.

-Darling, whait. sa pappa och sprang efter mig.

Jag la mig på sängen och grät.

-What happened, honey? sa han och satte sig på sängen.

-H..ar.r...y. Stammade jag fram, med gråten i halsen.

-What has he done now? sa pappa och tog min han.

-He cheated. sa jag och började att stormgråta.

Han böjde sig ner och kramade mig hårt.

Min mobil lös upp och jag såg att jag fått ett sms. Jag tog mobilen och såg sedan att det stod " Honey" det var alltså ifrån Harry. Jag kastade ifrån mig mobilen på sängen. Och bara grät och grät å grät. Sedan så sommnade jag.

Du kan nu stänga av musiken!


NÄSTA DAG


Tillslut hade nog pappa gått och bäddat ner mig i sängen för jag vaknade nästa morgon och jag hade på mig mina kläder.

Det var igentligen bara torsdag idag, men pappa hade igår sakt att jag inte behövde gå till skolan om jag inte ville. Och jag hade bestämt att jag ville stanna hemma.

Min mobil lös upp och det kom ut en signal, som menade att det var någon som ringde.

Det stod "Tracy" på den. Tracy var min bästa vän här. Jag tog tag i mobilen och drog fingret över skärmen och sa sedan.

-Hallo?

-Where are you?

-Home, sa jag snabbt.

-Way are you not in school?

-A long history.

-But is it okay, if I come to your house after school?

-Yes, it´s okay.

-Good but I must go to tion size now, bye.

-Ok, bye. sa jag och la sedan på.


När skolan är slut


Tracy hede kommit hem till mig nu, och jag hade berättat hela "Harry" historian för henne. Jag hade börjat gråta flera gånger när jag berättade.

-I so so sorry for that. sa hon.

-You will not be sorry.

-Yet he was not worthy of you.

-Thanks.

-No problem.

Rästen av kvällen så hade hon hjälpt mig att byta mobil nummer tatt bort mitt Facebook och Twitter konto. Så att han inte skulle kunna få tag på mig på något sätt. Men det var ett litet problem. Han visste vart jag bodde.

Jag visste att mamma hade frågat mig för unigefär en vecka sedan, ifall jag ville flytta till henne i London. Men då hade jag bestämmt sakta NEJ!

För då hade jag haft en underbar pojkvän. Men den tiden var över. Det hade gält i ett år och cika tre månad.

Men nu hade jag bestämmt mig. Jag skulle ringa mamma och säga att jag ångrat mig. Att jag ville flytta till henne i London. Jag hade nu bestämmt mig. Jag ville flytta till London med bara mamma. Bara jag och hon.

Jag hade nu ringt mamma och hon hade sakt att det var ok. Jag skrek ett klädejtjut och pappa kom inspringandes in på mitt rum. Han frågade om han skulle ringa anbuland, men jag sa bara att jag skulle flytta till London imorgon eftermiddag. Skrikde jag. Jag skrek nog ganska så högt för grannen kom och ringde på.

Och frågade vad som hänt.

Jag sa bara att jag skulle flytta till London imorgon eftermiddag. Hon kramade om mig och sa lycka till. Sedan gick hon hem till sig igen. Jag visste att pappa tyckte det var ok att jag skulle flytta. För han hade innan sakt att det var det, och var beredd om jag skulle ångra mig. Han var nu ännu mera säker att jag skulle flytta nu med Harry också.

Det var alltså klart nu. Jag skulle flytta till London. Till min kära lilla mamma. Planet var redan bokat och klart att åka imorgon. Jag skulle nu värkligen åka!

Jippie!

_________________________________________________________________________________


Så nu har ni första kapitlet här. Jag hoppas ni gillade det och vill fortsätta att läsa. Nästa kapitel kommer nog upp imorgon tror jag men är inte säker. Men om det är någon som läster kan ni snälla skriva en kommentar och säga vad ni tycker.


Kram: Lilla mig




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D stories - 28 juni 2013 20:45

Jag hade skärt min handlet tre tillfällen innan också. På både vänster och hägra handled. (Glömde skriva det innan). Jag hade sen innan kanske 15, 16 eller 17 sår, sträck på varje handled. Men denna gången blev det blev bara 7 sträck innan jag känd...

Av 1D stories - 26 juni 2013 00:34


Ååååååååååååå, jag bara längtar så in i ............ tills 1D Movie´n kommer utt, ja, man kanske inte ska svära nu men. Längtar inte ni tills filmen "This Is Us" kommer ut. Jag ska iallafall gå på bio på den. Eller rättare sakt man nästa måste. ...

Av 1D stories - 24 juni 2013 03:15

Vi gick in och tog av oss våra skor. -We are home, ropade Louis när vi kom in. Vi gick in i ett rum som antagligen var TV rummet för det var en stor TV och en soffa med fotöljer till. Fast det satt även ihop med köket och hallen. Om man kollade r...

Av 1D stories - 19 juni 2013 23:15

Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå så vi gick till en park jag visste skulle finnas cirka en kvart bort. När vi kom dit skulle vi ha otur som vanligt. Det "Coola Gänget" var där. Eller bara tjejerna från "Coola Gänget" var där. Dom stod och p...

Av 1D stories - 18 juni 2013 17:15


Efter cirka fem minuter så börjar hon skrika. -Aaaaaaaaaaa, -What is it? sa jag lite oroligt. Och skyndade mig fram till datorn. -Look what Harry Styles has write, sa hon upphätsat. -What? sa jag lite ledsent. Hade han skaffat en ny flickvän ...

Presentation


Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en da

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Stole My Heart

Stole My Heart

Vad "Stole My Heart" kommer handla om.

 

Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry, Harry Styles från One Direction. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en dag förändras allt!


Ovido - Quiz & Flashcards