1dstories

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Stole My Heart, kapitel 1 (igen)

Av 1D stories - 10 juni 2013 00:45

 Får ej upp låten`!

Ni kan nu sätta på musiken, ha på den hela tiden du läser!

I´m sorry Harry, but I don´t think this is gonna work. sa jag, och kollade bara ner på mina vita som nu kanske var lite brunaktga converes. Jag ville inte se hans reakstion.

-Ehh, D.d...do you b.break up with m.me? sa han med gråten i halsen och nästan så tyst så att jag inte kunde höra.

Mest i hela världen ville jag inte det,  men han hade nästan alldrig tid med mig längre. Han var med i ett band nu. Det var inte som förr. Jag hörde att han snyftade till lite. Jag kollade upp i hans ögon och sa:

-I´m sorry but I don´t, I don´t think this gonna work out Harry, I´m sorry, sa jag nu med gråten i halsen, jag med.  Mest i hela världen ville jag inte släppa taget om honom. Men jag kunde inte leva såhär längre.

Jag gick några steg närmare honom och kramade om honom hårt och länge. Jag skulle precis sluta krama honom då han hållde fast mig ett tag till. Vi hade varit ihop sedans vi var 14. Men nu var vi 16. Vi var bara först bästa vänner, men vi båda hade haft känslor för varandra. Så ja vi blev tillsammans. Det hade varit två underbara år med honom. Men det var nu över. Jag hoppades bara att det inte skulle förstöra våran vänskap.

Han släppte nu sakta taget om mig. Jag kollade in i hans röda ögon med fyllt av tårar. Innan jag sakta började gå bortåt. Jag hade kommit cirka 20 meter och stannade upp. Jag kollade bakåt och såg att Harry fortfarande stod och kollade på mig.

Var jag tvungen att göra det nu? Precis innan han skulle ut på senen med rästen av grabbarna. Jag kanske hade förstört dom chans att bli berömda. Men jag kände att jag var tvungen att göra det nu.

Jag skulle flytta till min mamma i London imorgon, och ville inte göra slut över telefon.

Medans jag sakta gick ut ur studion så kände jag att jag inte kunde hålla inne det längre. Jag brast ut i gråt.

Jag försökte att lugna ner mig men kunde inte. Vad hade jag gort.

Men det var det bästa jag kunde göra. Han hade ändå nästan alldrig tid med mig.

Jag gorde det rätta. Men jag skulle ändå alldrig sluta älska honom. Jag älskade värkligen honom.

Pappa stod kvar ute med bilen och jag hoppade in. Satte mig i passaskerarsätet (stav) och pappa körde iväg.


Harry´s perspektive


Vi skulle nu ut på senen ch jag hade som tur var slutat gråta, men det kändes innaför. I hjärtat alltså. Louis kom fram till mig och gav mig min mikrofon. Vi gick ut på senen till våra plattser, och började att sjunga.

Uppträdandet var bra och jag tängte inte så mycket på Sarah längre. Men innerst inne kunde jag inte sluta tänka på henne. Dommarna tyckte det var riktigt bra och Simon sa att det var vårt bästa frammträdande hitills. Men så skulle stjälvklart dommaren Cheryl se att jag var ledsen för något. Så hon frågade:

-What´s wrong Harry?

-Emm, nothing, sa jag för jag ville inte säga till hela england att jag gort slut med min flickvän heller.

-Ok? sa hon innan. Louis gav mig en blick, som betydde unigefär, "vi pratar om vad det är sedan". Louis, i juryn började prata nu.

-Yee, that can I say? You gays doing it perfect. I thing you gonna win this.

Arenan man var i började skrika och jubla innan vi sedan gick av senen.


Efter en stund kom Louis och rästen av killarna fram till mig.

-Okay, that is the problem? sa Louis med en lungnade röst.

Jag kom och tänka på Sarah nu och kände att en tår ran nerför mitt öga.

-S.S..Sarah broke u.up with m.me today. sa jag tyst och började att gråta.

-That? sa alla sammtidigt.

Jag förstod att det var ett sådan What? som mer var är det sant, istället för vadå?.

Jag nickade sakta på huvudet för att dom ändå skulle få en mer säcket svar.

Niall gick fram till mig och kramade mig länge, typiskt Niall.

-Oh, I´m so so sorry for that, sa han sedan.

-It´s not your fault Niall, sa jag och släppte hans kram.

Vi pratade inte mera om det och det gick mot kvällen. Vi skulle nu ut på senen och få reda på om vi gått vidare. Våran andra låt vi uppträde med gick också bra med, men dom tyckte ändå att den första var allra bäst. Som tur också kom vi vidare.

Ni kan nu stänga av musiken!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu har ni allra första kapitlet. Eller det är igentligen inte första men aja. Jag tycker denna blev mycke bättre en den andra. Men ni vet ju inte vad jag har tängt att skriva om mer. Och i nästa kapitel kommer jag att hoppa fram tre år som i den förra novellen. Men Nu kanske ni inte hänger med, så det fins bara en sak att säga till och det är: Tack för ni sm läser.


Kram: Lilla Mig


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D stories - 28 juni 2013 20:45

Jag hade skärt min handlet tre tillfällen innan också. På både vänster och hägra handled. (Glömde skriva det innan). Jag hade sen innan kanske 15, 16 eller 17 sår, sträck på varje handled. Men denna gången blev det blev bara 7 sträck innan jag känd...

Av 1D stories - 26 juni 2013 00:34


Ååååååååååååå, jag bara längtar så in i ............ tills 1D Movie´n kommer utt, ja, man kanske inte ska svära nu men. Längtar inte ni tills filmen "This Is Us" kommer ut. Jag ska iallafall gå på bio på den. Eller rättare sakt man nästa måste. ...

Av 1D stories - 24 juni 2013 03:15

Vi gick in och tog av oss våra skor. -We are home, ropade Louis när vi kom in. Vi gick in i ett rum som antagligen var TV rummet för det var en stor TV och en soffa med fotöljer till. Fast det satt även ihop med köket och hallen. Om man kollade r...

Av 1D stories - 19 juni 2013 23:15

Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå så vi gick till en park jag visste skulle finnas cirka en kvart bort. När vi kom dit skulle vi ha otur som vanligt. Det "Coola Gänget" var där. Eller bara tjejerna från "Coola Gänget" var där. Dom stod och p...

Av 1D stories - 18 juni 2013 17:15


Efter cirka fem minuter så börjar hon skrika. -Aaaaaaaaaaa, -What is it? sa jag lite oroligt. Och skyndade mig fram till datorn. -Look what Harry Styles has write, sa hon upphätsat. -What? sa jag lite ledsent. Hade han skaffat en ny flickvän ...

Presentation


Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en da

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Stole My Heart

Stole My Heart

Vad "Stole My Heart" kommer handla om.

 

Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry, Harry Styles från One Direction. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en dag förändras allt!


Ovido - Quiz & Flashcards