1dstories

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av 1D stories - 16 juni 2013 23:00

     

-Oh, I´m so so sorry for that, sa han sedan.

-It´s not your fault Niall, sa jag och släppte hans kram.

Vi pratade inte mera om det och det gick mot kvällen. Vi skulle nu ut på senen och få reda på om vi gått vidare. Våran andra låt vi uppträde med gick också bra med, men dom tyckte ändå att den första var allra bäst. Som tur också kom vi vidare

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sarah´s perspektive, 3 år senare i London


Jag vaknade utav att jag grät, jag grät över Harry. Jag hade gort det den senaste månaden. Varför gorde ja slut? Jag älskade honom värkligen! Men undra om Harry had gått vidare en? Jag vet att han tex hade varit ihop med Taylor Swift. Vem väljer mig före henne? Fast dom hade  ju gort slut.

Ja, jag vet inte.

Men en sak visste jag. Jag hade ångrat mig varenda sekund sedan jag gorde slut med honom.

Jag hade inte ens varit tillsammans med någon sedan dess. Harry var den första och senaste jag var tillsammamns med. Jag ville inte ha någon annan.

Jag önskade bara att jag kunde komma över honom någon gång. Jag hade försökt.

Men det kunde jag inte. Det kändes som att någon hade gort hål i mitt hjärta. Jag hade gått hem från skolan några gånger för att jag saknade honom så mycket. Jag hade alltså gråtit så mycket så jag inte klarde vara kvar i skolan. 

Jag var en gång hemma i en vecka från skolan för att jag saknade honom så mycket.

Jag visste inte vad jag skulle ta vägen.

Det blev inte bättere utav att jag grät heller. Men jag kunde inte hålla innom tårarna.

Jag grät flera gånger om dagen. Men det ända jag kunde göra var att komma över honnom. Jag hade gort min livs största misstag. Jag hade ångrat mig varge sekund dom senaste 3 åren. Varför gorde jag slut?


Jag vände blicken mot min klocka på natthysbordet (stav). 09:34. Jag tängte att det inte var någon ide att sommna om, så jag satte mig sakna upp i sängen. Och ställde mig tillslut upp. Jag ville bara få mig på andra tankar. Jag gick ner för den långa trappan och styrde stegen mot köket där mamma redan satt och åt.

-Good morning sweetheart, sa hon när hon fick syn på mig.

-Good morning, sa jag snabbt.

-It´s something worg?

-No... han jag bara att säga innan jag brast ut i gråt.

-Ohh, it is Harry again?

Jag nickade som svar, och mamma ställde sig upp och var nu påväg att krama mig.

-Darling, don´t thing about it, go and shopp with Eleanor today insted for craying.
-Okay, sa jag och snyfftade till.

Jag satte mig vid en stol och plockade till mig lite att äta. När jag väl ätit upp så gick jag med släpandes steg bort till trappan. Jag gick sakta upp och styrde sedan mina steg till mitt rum.

Jag satte igång min dator som fanns på skrivbordet, och loggade in på twitter. Jag hade nyligen skaffat det. Cirka 2 månader sedan. Jag skrev en snabb tweet:

@Sarah_Walldin: I miss you babe, :´(

Jag stängde av datorn, och letade fram ett par passande kläder till idag. Det blev ett vit pösigt linne och ett par svarta shorts till. Jag gick nu in till mitt egna badrum och tog fram min sminkväska. Den var svart med någon guldig text på. Ja tog upp min mascara och drog några gånger med den innan jag stoppade ner den igen. Jag var ingen persorn som brukade ha så mycket smink. Jag hade oftast väldigt lite smink på mig. Jag gick ut ur badrummet och int till mitt rum igen.

Jag gick bort till min säng och tog upp mobilen, letade upp Elenor och ringde henne.

-Hi, sa en trött och nyvaken röst.

-Oh, sorry did I wake you up, sa jag. 

-Yee, what is the time? sa hon och jäspade.

-Let me see, wow 12.

-Okay, but what do you want?

-I will just ask you if you will shopping with me today?

-I´m on, sa hon.

-Good, I´m coming to you now.

-But...

-No, I coming now.  sa jag med bestämd röst. Sedan la jag på så att hon inte skulle tvinga mig att komma senare.   

Jag gick nu in på twitter på mobilen och skulle skriva en snab tweet igen. Då märkte jag att några hade frågat,  vem det var jag saknade. Men jag ville inte svar på det. Så jag skrev bara en ny och snabb tweet.

@Sarah_Walldin: Shopping time thit @Eleanor_Laydin.:)

Sedan la jag ner mobilen i en svart handväska och nycklarna. Och stjälvklart perngar. Jag hade fått en femhundralapp utav mamma innan. Så allt var nu klart.

Jag gick ner till hallen och satte på mig mina vita converes. Det var faktist dom jag hade när jag gorde slut med Harry. Men vi hade tvättat dom och fixat dom fina och vita igen. Dom såg faktist nya ut nästan.

Jag hade inte villat slänga dom, för det var nästan bara det och någon annan sak jag hade kvar som påmindes om Harry.

Jag hade tatt med mig en tunn svart kofta också ifall det skulle bli lite kylit. Jag sa hejdå till min mamma och stack ut i värmen. et var lördamorgon eller ska man mera säga lördagmiddag, eller något i den stilen.

Som otur skulle stjälvklart det "coola gänget" stå utaför mitt hus.

Nu kommer dom fråga vad jag gör? Snälla se mig inte, se mig inte, se mig int....

-What are you doing here? stjälvklart också.

Ska ja säga att jag bort här eller inte. Jag gör nog det! Eller nej! Jo, nej, jo, nej. Jo jag bor här ska jag säga, det ska jag nu.

-Hello, can you answere my question, sa en utav killarna som jag tror hette Erik.

-Emm, this is my home, sa jag tyst.

-What, skrek tjejerna ut.

-Yee, it is, sa jag ännu tystare än innan.

-Why should we believe you? Soon you say for sure that you have been with Harry Styles! sa Rebecka en utav dom värsta mobbarna av tjejerna.

Jag kände att det började bränna innanför ögonlocken, när hon sa Harry Styles. Hon hande faktist rätt med att vi hade varit tillsammamns. Men hon skulle ändå alldrig tror mig.

Jag årkade inte längre nu. Jag hade stått ut med detta i cirka 3 år nu. Jag klarade inte av det längre.

-I've actually been together with Harry, I made the final because he was with in One Direction and never had time for me anymore. And for that I would move to London next day. I wish I never moved because then I had for damn escaped you, and if so, maybe still had contact with Harry. skrek jag med tårar forsade nerför mina kinder, och sprang allt vad jag kunde hem till Eleanor. Jag ville inte se eller höra vad dom skulle göra eller säga. Jag ville bara bort härifrån, nu.

När jag kom hem till Eleanor så knackade jag snabbt på. Det var hennes storebrorsa Isac som öppnade.

-Hi, sa han.

-Hi, sa jag tillbaks. Jag kollade ner i marken när jag sa det. För jag ville inte att han skulle stt jag gråtit. Jag kollade snabbt upp som jag inte skulle ha gort. Men som i otur skulle han se det också.

-What has hapend? sa han lite oroligt.

-Nothing, sa jag snabbt.

-Yee, soure. But you can told me. sa han.

-Okay, sa jag och började att prata.

-I told them that I had been with Harry Syles, but they did not believe me. And then they wondered why I came out of the house, then my house. They did not know I lived where I live. They do not know that my mom is rich. And said it would be impossible to one of those ugly persorn that I could live in such a nice house. And so they started to bully me. sa jag snabbt och andades tungt ut när jag var klar.

-Whait? have you been togever with Harry Styles from One Direction?

-Yee, sa jag och började att gråta.

-Whay are you crying now?

-I did break up with him. And have regretted it for the past three years. Or rather slowly because I have regretted there every second since I broke up. And have not seen or heard something from him since. sa jag nu ännu snabbare än när jag pratat innan.

-Ok, and I think I should go now. And Eleanor are sleeaping up there.

-Thangs, I guess. sa jag med fortfarande gråten i halsen.

Jag tog av mig mina skor och började gå upp för trappan till Eleanors rum. Jag öppnade försiktigt dörren och såg en sovande Elenor i sängen. Jag smög fram till hennes skrivbord och började rota i hennes lådor. Jag visste att hon brukade ha en burk här någon stans. Jag hittade den, och smög nu sakta ut ur hennes rum. Och sedan in till badrummet. Fyllde burken med isklatt vatten, och smög tillbaka till hennes rum.

Jag kom då på att jag nog borde tvätta bort min mascara, som kletats runt mina ögon, för att jag hade gråtit innan. Så jag smög ni tillbaka till badrummet, och tvätta mitt ansikte och fiskade upp min mascara som jag alltid brukade ha i min ficka brevid mobilen i nödfall. Drog med den några gånger och gick tillbaka till henes rum.

Jag stoppade ner fingeret i burken med iskallt vatten. Och kollade ifall det fortfarand var kallt. Det var det deffenitift. (stav). Jag tog med burken till henns säng, och hällde vattnet över henne.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är så ledsen att jag inte la upp kapitlet i måndags tror jag det var. Jag hade skrivit klart kapitlet och allt, men jag var tvunngen att gå lägga mig tidigt den kvällen. För jag skulle till Danmark tidigt dan efter. Ta färjan eller hur man satavar till det över till Danmark.

Och sedan åka cirka tre timmar till med bilen till Lalandia. Så jag har inte haft tillgång till en dator då.

Men aja nu har ni kapitel tv här. Ska börja på nästa kapitel direkt.


Kram: Lilla mig

Presentation


Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en da

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Stole My Heart

Stole My Heart

Vad "Stole My Heart" kommer handla om.

 

Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry, Harry Styles från One Direction. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en dag förändras allt!


Ovido - Quiz & Flashcards