1dstories

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av 1D stories - 17 juni 2013 21:55

    

Helt plötsligt så sa hon:

-How can you live in such a nice house? And, you are rich. I saw your bag in the hall if it is yours?

-Ahh, my mum are rich and she manage "Kommer inte på något namn". And that is my bag.

-OMG, I love that close.

-Ahh, that´s sweet. Again.

-But I do.

-Okay, I belive you.

-Thangs.

-No problem.

Vi ficksade till allt för kvällen och hade nu lagt oss.

Jag sommnade efter cirka 10 minuter. Det hade varit en lång dag idag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DRÖM


-I love you, and I always will do. Sa han och böjde sig framåt. Jag förstod vinken och böjde mig framåt jag också. Våra läppar möttes i en lång och perfeckt kyss.

Han avslutade kyssen och log stort. Jag log jag med.

-I love you to, sa jag och kramade sedan om honom.

Vi satt på en strand i en solnedgång i lilla eller ska jag säga stora London. Klockan nio på kvällen. Han höll om mig och jag om honom.

Vad mer kunde man önska sig. En underbar pojkvän hade jag.

Det var allt som betydde något för mig.

Sedan så började jag att gråta. Gråta glädjetårar. Jag älskade värkligen honom.

Jag hade alldrig i hela mitt liv känt så för någon.

Det var nu jag visste det. Jag var "In Love Thit Harry Edward Styles".


Jag vaknade som vanligt utav att jag grät. Grät över Harry. Jag fattar inte hur man kan sakna någon persorn så himla mycket. Eller älska någon så mycket. Jag älskade och älskar honom. Varför gorde jag slut.

Han var det bästa som någonsin hänt mig. Varför, varför, varför?

Jag märkte att Eleanor och Emelie hade vaknat, utav att jag grät.

Det första Eleanor sa var:

-Harry?

Jag nickade sakta på huvudet och började att gråta ännu mera.

Emelie som inte förstod något bara satt där och kollade på mig. Men en min som unigefär var såhär "Hallå kan någon berätta. Jag fattar inget här, hallå?"

EN HALV TIMMA SENARE

Jag hade hade nu berättat allt om Harry. Att vi hade varit ihop och att vi hade gått på samma skola, jag kom där ifrån där han komm ifrån och sådant. Och när jag frågade igår om dom värkligen hade bakestages pass till dom och sådan.

-So, if I understood correctly, you have been with Harry Styles from One Direction?

-Emm, yee.

-But that are we going to do today?

-NOT SHOPPING, skrek jag ut snabbt.

-Way? sa Eleanor lite ledsent.

-We have do that already.

-Okay, sa Eleanor lite buttert och putade med underläppen.

-But first are we going to eat I´m realy hungry, sa Emelie plötsligt.

-Yee, thats is a good idé, sa Eleanor och gav mig onda ögat.

Vi gick ner till köket och mötte min mamma på en stol sittandes vid köksbordet.

-Goodmorning, girls.

-Goodmorning, sa vi i mun på varandra.

-So what are you going to do today.

-I don´t now, maby take a walk or someathing. Sa jag och gäspade stort efteråt.

-Yee, we can take a walk after breakefast, sa Emelie glatt.

-It´s that okay Eleanor?

-Yee, way not. We are never out and walk. Sa Eleanor.

Vi satte oss vi köksbordet och plockade till oss saker för frukosten. För mig blev det det gammla vanliga. Mjölk och cornflakes. En macka med sallad, tomat och skinka på. Man börjar tröttna på det nu tycker jag. Ska kanske börja med något nytt snart. Ja jag får väll se.

Vi hade ätit upp våran frukost och gick sedan upp till mitt rum. Som vanligt skulle Eleanor låna datorn, och gå in på twitter.

Efter cirka fem minuter så börjar hon skrika.

-Aaaaaaaaaaa,

-What is it? sa jag lite oroligt. Och skyndade mig fram till datorn.

-Look what Harry Styles has write, sa hon upphätsat.

-What? sa jag lite ledsent. Hade han skaffat en ny flickvän eller något.

Jag kollade bort mot skärmen och såg Harrys senaste tweet.

Jag läste egenom den cirka tre gånger innan jag fattade vad han hade skrivit.

Jag blev helt stum. Jag bara satt och stirrade på skärmen.

Han hade skrivit...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så vad tror ni han skrev? Ja det får ni reda på i kapitel 6 av Stole My Hear.

Nästa kommer nog upp idag med vet ej. Ni får kolla in och se om det kommit upp något nytt kapitel.


Hugs Little Me


Av 1D stories - 17 juni 2013 21:45

-What are you gays doing? sa Isac.

-Ehh, we bully them here dorks, Dahh.

-Can you gays stop doing that, sa Isac med en ganska så arg röst.

-Way?

-Couse, Eleanor is my sister okay?

-What, hörde jag Rebecka säga.

-Yee, she is my sister. Problem thit that.

-Emm, no. sa hon snabbt.

Sedan gick hon fram till mig och viskade i mitt öra

-Only, so you now. We have bakestages (stav) pass to One Direction.

Det for bara en tanke genom mitt huvud nu. Ska dom få träffa Harry?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   

KLOCKAN 11 PÅ KVÄLLEN


-So we'll watch any movie or something? sa jag och gäspade lite.

-Ok, but can we see Avatar?

-Yes, we have not seen in a long time!

-We're checking on it then.

Eleanor gick fram till hyllan där vi hade alla filmer, och tog fram filmen Avatar. Hon skulle nämligen sova över hoss mig inatt.

Eleanor la filmen på soffbordet och sa sedan om vi skulle ta fram snacks. Vi gick bårda iväg och komm tillbaka med tre stora skålar med godis, chips och en med popcorn i.

Jag startade filmen, och efter en halvtimma av filmen plingade det på dörren.

-I take it, sa jag och gick emot dörren.

Jag öppnade den och förvånades över vem som stod där.

Emelie. En utav mobbarna.

-That are you doing here? sa jag iriterat.

-Can I come in, sa hon. Jag förvånades ännu mera när hon sa det. Men, jag nickade bara och lät henne komma in.

-But way are you here? sa jag om ett nytt försök, att få ett svar.

-They dumped me.

-Ho?

-The "Cool Gang" or what you say.

-Way?

-I was too wimpy, they said. They said that I would do lots of things I did not want. So they dumped me.

-Wow, that's nice. I think.

-Way?

-For me and Eleanor. Because I think some things were on us.

-Yee, you right.

-But way you going to me?

-For that, they said they would start to bully me now too. So they told me to go to you. Because we were equal. sa hon och började nu att gråta.

-Ohh, don´t cry. But... are we friends now?

-If it okay thit you and Eleanor. Stammade hon sakta fram. Och torkade bort sina tårar.

-It´s okay with me, and a think it´s okay thir Elenor to.
-Good, sa hon. Jag såg att hon tängte på något men ångrade sig.

-What is it?

-Mmm, I just think I got i friend. sa hon.

-Aaa, that´s sweet. Just so you know. You can always rely on us.

-Thangs, sa hon och gick fram och kramade mig.

-One thing only. Are they really going bakestages on One Direction's prominen?

-Hmm, yee. Way you ask?

-Ohh, it´s was nothing. sa jag och försökte att inte gråta.

-Ok?

-Let's go to Eleanor. sa jag och tog tag i Emelies arm, och drog in henne till Eleanor som satt och väntade.


20 MINUTER SENARE


Emelie hade nu berättat allt för Eleanor. Och hon lät också Emelie vara med i vårat lilla gäng. Eller om man nu ens ska kalla det gäng.

Emelie hade gått hem och hemmtat saker för hon skulle nu också sova över här. Hon komm tillbaka med en stor väska med lite av varje.

Helt plötsligt så sa hon:

-How can you live in such a nice house? And, you are rich. I saw your bag in the hall if it is yours?

-Ahh, my mum are rich and she manage "Kommer inte på något namn". And that is my bag.
-OMG, I love that close.

-Ahh, that´s sweet. Again.

-But I do.

-Okay, I belive you.

-Thangs.

-No problem.

Vi ficksade till allt för kvällen och hade nu lagt oss.

Jag sommnade efter cirka 10 minuter. Det hade varit en lång dag idag.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu har ni kapitel 4 här också. Hoppas att ni gillar novellen. I nästa eller kapitel 6 kommer perspektive upp också. Jag tror också att kapitel 5 kommer upp idag eller imorgon.
Som vanligt lovar jag inget.


Hugs Little Me

Av 1D stories - 17 juni 2013 14:15

Jag stoppade ner fingeret i burken med iskallt vatten. Och kollade ifall det fortfarand var kallt. Det var det deffenitift. (stav). Jag tog med burken till henns säng, och hällde vattnet över henne.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
-Ahhhhh, what are you doing.

-Hahaha.

-It was not even fun, sa hon med en lite irreterad röst.

-No, it was realy fun, sa jag och började att skratta mera.

-But way did you do that?

-Becouse, like a hour ago. I call a persorn thit name Eleanor, and we determined that we were going out oh shopping today. Thus now!

-Ohh, that's right.

-Come on now. sa jag och drog av henne täcket.
Och som lite otur som jag nästan alltid har, så rammladen hon ner ifrån sängen också.

-Aooch.

-Oh, I´m sorry.

-It´s okay Sarah.

-Good, but go up now and do... Yee do that you nead to do, NOW.

-Ok, take it easy

Hon gick upp och gorde allt det hon skulle göra. Sedan så var hon klar unigefär klockan halv två.


Vi gick ner till hallen och tog på oss våra skor. Precis när jag skulle ta tag in handtaget och öppna for dörren upp.

-Hi, sa Isac och hans bästa kompis Liam, som nu hade kommit.

-Hi, sa jag snabbt. Innan Elenor börjat tränga sig ut ur huset. Hon tog tag i min hand och drog ut mig ur huset.

-Byeee, sa jag innan vi han komma ut på gatan.

-Yee, bye. Hörde jag dom ropa innifrån.

-So where are we going now, sa jag efter en stund.
-Get out of here, fast. sa hon och tog tag i min arm och började att gå härifrån, med stora snabba steg. Jag tittade förrvirrat runt omkring mig. Min blick fassnade på ett gäng med några persorner lite längre bort. Det "Coola Gänget". Varför ska detta alltid hända, tängte jag för mig stjälv.

Som tur han vi komma bort innan dom han se oss.

Resten av dagen gick till att kolla på kläder, väskor, smycken och fika, på ett fint litet mysigt café.

En sak hade jag värkligen fassnat för. En väska. Men den var skitadyr. 3000 kr. Fast jag hade ioförsig råd med den. Så jag hade gått tllbaka och köpt den.

Hon som jobbade där kollade lite konstigt på mig när jag kom tillbaka och sa att jag ville köpa den väskan.

Hon tyckte kanske att det var lite konstigt att jag som bara är 19 år köper en sådan himla dyr väska. Men aja, vad kan man säga. Jag är ju rik.


Vi var nu påväg hem. Men det var en sak som mina ögon fassnade lite extra för. Det var en tidning i en ja, tidnings butik. På framsidan stod det "One Direction in town", med en stor bilde på dom. 

Jag sa till Eleanor att vänta medans jag gick in och köpte tidningen. Jag kom ut med den i handen. Och ledde Eleanor mot en bänk. Vi satte oss ner, och jag började läsa högt ur den.

"Saturday 7 / 5th Are the guys back in town. They will have a free performance at the square at half past four. Do not miss this now!" Sedan stod det mera saker om killarna och att man kunde vinna bakestages (stav) pass. Och en interjuv med killarna som dom hadeför en vecka sedan.

Men sedan så händer en sak man inte vill ska hända. "Coola Gänget" kommer.
-So what are you aful gays doing here?

-Nothing, we much go now.

-Oh, I see that you read about you "ex boyfriend". sa Emilie, och började att skratta.

-Yes, I do!, sa jag irriterat.

-Only so you now, he has never was your boyfriend.

-How you now that, sa Eleanor nu.

-It´s easy to now, how could you so is so af... Längre han hon inte förens Isac och Liam kom. Isac och Liam var två år äldre en oss och "Coola gänget". Och jag visste att Rebecka gillade Isac. Men det hon inte visste var att Isac är storebror till Eleanor.

-What are you gays doing? sa Isac.

-Ehh, we bully them here dorks, Dahh.

-Can you gays stop doing that, sa Isac med en ganska så arg röst.

-Way?

-Couse, Eleanor is my sister okay?

-What, hörde jag Rebecka säga.

-Yee, she is my sister. Problem thit that.

-Emm, no. sa hon snabbt.

Sedan gick hon fram till mig och viskade i mitt öra

-Only, so you now. We have bakestages (stav) pass to One Direction.

Det for bara en tanke genom mitt huvud nu. Ska dom få träffa Harry?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu har ni kapitel tre av Stole My Heart. Snälla kommentera tack, så jag vet om någon läser. Nästa kapitel kommer nog ikväll eller imorgon. Men jag lovar inget.


Hugs Littel me

Presentation


Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en da

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Stole My Heart

Stole My Heart

Vad "Stole My Heart" kommer handla om.

 

Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry, Harry Styles från One Direction. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en dag förändras allt!


Skapa flashcards