1dstories

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Stole My Heart, kapitel 3

Av 1D stories - 17 juni 2013 14:15

Jag stoppade ner fingeret i burken med iskallt vatten. Och kollade ifall det fortfarand var kallt. Det var det deffenitift. (stav). Jag tog med burken till henns säng, och hällde vattnet över henne.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
-Ahhhhh, what are you doing.

-Hahaha.

-It was not even fun, sa hon med en lite irreterad röst.

-No, it was realy fun, sa jag och började att skratta mera.

-But way did you do that?

-Becouse, like a hour ago. I call a persorn thit name Eleanor, and we determined that we were going out oh shopping today. Thus now!

-Ohh, that's right.

-Come on now. sa jag och drog av henne täcket.
Och som lite otur som jag nästan alltid har, så rammladen hon ner ifrån sängen också.

-Aooch.

-Oh, I´m sorry.

-It´s okay Sarah.

-Good, but go up now and do... Yee do that you nead to do, NOW.

-Ok, take it easy

Hon gick upp och gorde allt det hon skulle göra. Sedan så var hon klar unigefär klockan halv två.


Vi gick ner till hallen och tog på oss våra skor. Precis när jag skulle ta tag in handtaget och öppna for dörren upp.

-Hi, sa Isac och hans bästa kompis Liam, som nu hade kommit.

-Hi, sa jag snabbt. Innan Elenor börjat tränga sig ut ur huset. Hon tog tag i min hand och drog ut mig ur huset.

-Byeee, sa jag innan vi han komma ut på gatan.

-Yee, bye. Hörde jag dom ropa innifrån.

-So where are we going now, sa jag efter en stund.
-Get out of here, fast. sa hon och tog tag i min arm och började att gå härifrån, med stora snabba steg. Jag tittade förrvirrat runt omkring mig. Min blick fassnade på ett gäng med några persorner lite längre bort. Det "Coola Gänget". Varför ska detta alltid hända, tängte jag för mig stjälv.

Som tur han vi komma bort innan dom han se oss.

Resten av dagen gick till att kolla på kläder, väskor, smycken och fika, på ett fint litet mysigt café.

En sak hade jag värkligen fassnat för. En väska. Men den var skitadyr. 3000 kr. Fast jag hade ioförsig råd med den. Så jag hade gått tllbaka och köpt den.

Hon som jobbade där kollade lite konstigt på mig när jag kom tillbaka och sa att jag ville köpa den väskan.

Hon tyckte kanske att det var lite konstigt att jag som bara är 19 år köper en sådan himla dyr väska. Men aja, vad kan man säga. Jag är ju rik.


Vi var nu påväg hem. Men det var en sak som mina ögon fassnade lite extra för. Det var en tidning i en ja, tidnings butik. På framsidan stod det "One Direction in town", med en stor bilde på dom. 

Jag sa till Eleanor att vänta medans jag gick in och köpte tidningen. Jag kom ut med den i handen. Och ledde Eleanor mot en bänk. Vi satte oss ner, och jag började läsa högt ur den.

"Saturday 7 / 5th Are the guys back in town. They will have a free performance at the square at half past four. Do not miss this now!" Sedan stod det mera saker om killarna och att man kunde vinna bakestages (stav) pass. Och en interjuv med killarna som dom hadeför en vecka sedan.

Men sedan så händer en sak man inte vill ska hända. "Coola Gänget" kommer.
-So what are you aful gays doing here?

-Nothing, we much go now.

-Oh, I see that you read about you "ex boyfriend". sa Emilie, och började att skratta.

-Yes, I do!, sa jag irriterat.

-Only so you now, he has never was your boyfriend.

-How you now that, sa Eleanor nu.

-It´s easy to now, how could you so is so af... Längre han hon inte förens Isac och Liam kom. Isac och Liam var två år äldre en oss och "Coola gänget". Och jag visste att Rebecka gillade Isac. Men det hon inte visste var att Isac är storebror till Eleanor.

-What are you gays doing? sa Isac.

-Ehh, we bully them here dorks, Dahh.

-Can you gays stop doing that, sa Isac med en ganska så arg röst.

-Way?

-Couse, Eleanor is my sister okay?

-What, hörde jag Rebecka säga.

-Yee, she is my sister. Problem thit that.

-Emm, no. sa hon snabbt.

Sedan gick hon fram till mig och viskade i mitt öra

-Only, so you now. We have bakestages (stav) pass to One Direction.

Det for bara en tanke genom mitt huvud nu. Ska dom få träffa Harry?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu har ni kapitel tre av Stole My Heart. Snälla kommentera tack, så jag vet om någon läser. Nästa kapitel kommer nog ikväll eller imorgon. Men jag lovar inget.


Hugs Littel me

 
 
Ingen bild

Directioner

24 juni 2013 22:34

Wow, jag blir gråtfärdig när jag läser dina noveller, de är verkligen BRAAAAAAAAAA! Jag älskar one direction och speciellt Harry Styles. Du måste skriva en bok av de här novellerna. Du är en riktig talang!

Kram ''THE TRUTH DIRECTIONER''

1D stories

28 juni 2013 02:24

Åååå, tack så himla mycket. Och tack för att du läser:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D stories - 28 juni 2013 20:45

Jag hade skärt min handlet tre tillfällen innan också. På både vänster och hägra handled. (Glömde skriva det innan). Jag hade sen innan kanske 15, 16 eller 17 sår, sträck på varje handled. Men denna gången blev det blev bara 7 sträck innan jag känd...

Av 1D stories - 26 juni 2013 00:34


Ååååååååååååå, jag bara längtar så in i ............ tills 1D Movie´n kommer utt, ja, man kanske inte ska svära nu men. Längtar inte ni tills filmen "This Is Us" kommer ut. Jag ska iallafall gå på bio på den. Eller rättare sakt man nästa måste. ...

Av 1D stories - 24 juni 2013 03:15

Vi gick in och tog av oss våra skor. -We are home, ropade Louis när vi kom in. Vi gick in i ett rum som antagligen var TV rummet för det var en stor TV och en soffa med fotöljer till. Fast det satt även ihop med köket och hallen. Om man kollade r...

Av 1D stories - 19 juni 2013 23:15

Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå så vi gick till en park jag visste skulle finnas cirka en kvart bort. När vi kom dit skulle vi ha otur som vanligt. Det "Coola Gänget" var där. Eller bara tjejerna från "Coola Gänget" var där. Dom stod och p...

Av 1D stories - 18 juni 2013 17:15


Efter cirka fem minuter så börjar hon skrika. -Aaaaaaaaaaa, -What is it? sa jag lite oroligt. Och skyndade mig fram till datorn. -Look what Harry Styles has write, sa hon upphätsat. -What? sa jag lite ledsent. Hade han skaffat en ny flickvän ...

Presentation


Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en da

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Stole My Heart

Stole My Heart

Vad "Stole My Heart" kommer handla om.

 

Denna 1D-novell bloggen handlar om 19 åriga "Sarah Walldin".
För tre år sedan så gorde hon slut med Harry, Harry Styles från One Direction. Men nu så har hon ongrat det varända sekund. Hon bor nu i London med sin mamma, och har bara en vän. Eleanor. Dom blir mobbade i skolan. Men en dag förändras allt!


Skapa flashcards